vrijdag 21 april 2023

Eerste zondag van de maand

 

“Je moet die banden wel elke maand even oppompen”, zei de fietsenmaker. “Want die antilekbanden zijn zo dik, je merkt het niet als er te weinig lucht in zit”

Ja, maar wanneer ga ik dat dan doen dacht ik? Nou ja, de eerste zondag van de maand dan maar. En zo werd deze dag geboren.

Als ik dan toch mijn banden oppomp, kan ik meteen even het waterpeil in de cv checken. En ik moet ook iedere maand even het afvoerbakje van de vaatwasser schoonmaken. En de batterij van de deurbel opladen. En dan kan ik ook kijken wie er deze maand jarig zijn en een verjaardagskaart uitzoeken.

Ik heb een lijstje gemaakt en werk dat iedere maand in een half uurtje af.

 En als er een nieuw kwartaal aanbreekt heb ik een aanvulling op het lijstje: De vriezer ontdooien, op hoge temperatuur wassen, vaatwasser met reiniger laten draaien.

En met oude en nieuw ga ik mijn matras keren, foto’s van het afgelopen jaar uitzoeken en de waterkoker en koffiezetapparaat ontkalken.

Nu is mijn huis niet meteen spic en span maar ik heb geen boze cv monteur meer te woord hoeven te staan omdat ik niet gebeld had terwijl de cv een alarm melding had gegeven. Ik keek namelijk nooit naar dat ding. Maar de zondag is niet heilig hoor, soms werk ik mijn klusjes gewoon op een vrijdag af.

 

1 opmerking:

  1. Oh ja, dat had ik vroeger, zi'n vast schema. Nu ben ik te vaak weg daarvoor. Huishouden is meteen ook nogal chaotisch.

    BeantwoordenVerwijderen