vrijdag 18 februari 2022

De staande lamp ging kapot.

 

De staande lamp ging kapot.

Na zorgvuldige analyse: stekker uit  het stopcontact, er weer in. Doet het niet. Nogmaals stekker eruit en er toen maar weer in. Nee, noppa, dan is de lamp  dus echt kapot. Zijn broertje de andere staande lamp was  al een half jaar kapot  en daar wou ik mee naar het repair café. Maar dit was steeds dicht door corona, dus die was ook nog steeds kapot. Het werd wel een heel duister zaakje bij mij thuis.

Dus ik besloot het assortiment van de Ikea eens te verkennen. De vorige lampen kwamen er ook vandaan maar dat was in het begin van de jaren 90. Helaas was het modelletje uit het assortiment. Maar wel was er iets soortgelijks voor 25 euro (mooi prijsje) met extra leeslampje (wel zo handig op mijn leeftijd).


Dus met sterke man naar de Ikea gereden op zondagochtend 10 uur, om 2 lampen te scoren. Op de lampafdeling aangekomen zag de gekozen lamp er toch een beetje lomp uit. Maar van sterke man kun je niet verlangen dat hij nog eens 2 uur op de lampenafdeling gaat rondhangen om alle lampen aan een grondige analyse te onderwerpen. Dus hoppa 2 pakketten onder de armen van de sterke man en ik droeg 4 ledlampjes naar de kassa.

Thuis moesten ze natuurlijk nog in elkaar worden gezet. Nummer 1 stond in mum van tijd, met lampen erin vrolijk te branden. Nummer 2 wou maar niet in elkaar. Het bleek dat het schroefdraad scheef stond, dus dat ging niet goedkomen. De lampen in lamp 1 begonnen ondertussen te knipperen als een stoplicht. Dus toch niet dimbare lampen. Het had wel op de verpakking gestaan maar het was in ieder geval niet compatibel met mijn dimsysteem uit de vorige eeuw.  Dus van de 6 dingen die ik gekocht had kon ik weer 5 dingen terug gaan brengen naar de Ikea.

Dat retourneren heb ik vrijdag gedaan. We stonden weer om 10 uur op de stoep, maar er was al een lange rij voor de retouren voor ons. Na een half uur kreeg ik mijn geld terug en gelukkig was de lamp die ik toen meenam wel met recht schroefdraad. Maar de komende jaren hoef ik niet zo nodig meer naar de Ikea.

En vorige week zaterdag had ik ook zoiets. Om mijn verjaardag toch een beetje feestelijk tintje te geven in Corona tijd ging ik met een vriendin naar de rage room. Je komt in een kamer met meubels en serviesgoed en je krijgt een hamer mee om je uit te leven. De vriendin zit in een vechtscheiding en die week was er een nieuw computersysteem op bij mij op kantoor geïnstalleerd. We hadden allebei dus voldoende frustratie opgebouwd om eens lekker los te gaan.



Maar toen we voor de deur stonden, op de door ons gereserveerde tijd, bleek de rage room gesloten en  de eigenaar met de noorderzon vertrokken. Er was wel een gesloten stalen deur om je op uit te leven. In de categorie: De cursus omgaan met teleurstellingen gaat wederom niet deur. Dit was: de eigenaar van de rageroom is met medenemen van uw vooraf betaalde geld, met de noorderzon vertrokken.

 

 

2 opmerkingen:

  1. Tsja, en dan maar naar de kroeg? Dat mag dacht ik inmiddels weer. (Ik hou het niet meer bij, elke week weer wat anders)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo daar, als een nieuweling in crypto-valutahandel, verloor ik veel geld door alleen op de markt te navigeren. In mijn zoektocht naar een echte en vertrouwde handelaar, kwam ik Anderson Johnny tegen die me begeleidde en hielp om zoveel winst te maken tot een bedrag van $ 40.000. Ik deed mijn eerste investering met $ 1.000 en behaalde een ROI van $ 9.400 in minder dan 8 dagen. U kunt contact opnemen met deze deskundige handelaar via e-mail tdameritrade077@gmail.com of op WhatsApp +447883246472 en wees klaar om uw eigen getuigenis te delen

    BeantwoordenVerwijderen