zondag 25 juli 2021

Sexy but tired but sexy -Jamie Li

 

Een boek dat vertelt wat je in je kast moet hebben liggen, ik smul ervan. Het is al een paar jaar oud, maar ik heb het toch gekocht.

Ze schrijft erg leuk met Engels door de Nederlandse tekst heen, maar die vlogs van haar vind ik niets.

Wat moeten we aan volgens Jamie:

Witte gympen (echt niet) en spijkerbroeken vooral Levi’s (ik heb 1 spijkerbroek en draag die eens in de twee maanden, dus niet aan mij besteed)

Maar ze heeft wel een punt bij de jassen, Je moet een bikersjas hebben. Dat ben ik helemaal met haar eens en dat heb ik niet in de kast hangen. Waarom in hemelsnaam niet? Dit moet ik snel gaan fixen.



 Verder moet je een Burberry jas hebben (????) en een zwarte wollen jas ( oké)

Verder een wit t-shirt en een zwarte broek. Maar liefs 3 sweaters moeten we van haar in de kast hangen. (Wat is er mis met een gewone trui?)

Little black dress, (ja mee eens)



Long dress ( zou niet weten wanneer ik dat nu eens aan zou gaan trekken)


Nu zal ik eens een poging wagen wat je volgens mij in je kast moet hebben

1 nette zwarte broek

1 gewone zwarte broek

1 blouse met lange mouw die niet kreukt. Maar dat geld eigenlijk voor alle kledingstukken die ik heb, want ik strijk niet.

3 blouses met korte mouw voor als de mussen van het dak vallen en je iedere dag toch een frisse blouse wil aantrekken. (ik koop ze bij de Zeeman, vaak tik ik daar iets leuks op de kop en tegenwoordig hebben ze ook tweedehands kleding: Resale) En met een vestje kun je ze de rest van het jaar aan.



1 hip t-shirt voor als je naar een concert gaat of een festival. Als je naar Lowlands gaat zou ik er nog 2 kopen, wel zo fris.

2 lekkere truien en een superdik vest voor als je bevroren bent.

1 little black dress

1 regenjas die niet van plastic is maar een ademende stof en die je in je rugzak kunt proppen als het later op de dag misschien gaat regenen..

1 superwarme winterjas, zodat je niet bevriest.

Natuurlijk de bikersjas die bij mij  nog ontbreekt.

Gympen, zwarte Nikes superlichtgewicht

Zwarte schoenen om netjes voor de dag te komen

Sandalen voor de zomer

En natuurlijk 1 superzacht huispak/trainingspak waarmee je op de bank kunt liggen maar ook nog zonder gene de deur kunt opendoen.



Wat moet je volgens jou in de kast hebben?


2 opmerkingen:

  1. Poeh, dat is lastig om dat hier even op te pennen. Vorig jaar had ik een bespaarjaar, ik heb toen geen cent uitgegeven aan nieuwe kleding. Dit jaar trouwens ook nog bijna niets. Ik heb nog genoeg hangen en omdat mijn garderobe vrij klassiek is kan ik dat nog jaren dragen. Ik ben enorm gaan consuminderen de laatste jaren en nog steeds heb ik een kast vol. In de coronatijd zijn een paar dingen wel 'op' gegaan, want die droeg ik veel (zwarte tricot yogabroek deed ik bijna iedere dag 'naar het werk' aan. De goede dingen liet ik hangen en ga ik na de zomervakantie weer dragen. Leuk idee voor een blog, als je het niet erg vind ga ik hier ook over schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk als je over kleding gaat bloggen. Ik ben benieuwd naar je blog daarover. Ik heb al even gekeken op je blog en zag je weekmenu. Inspirerend voor mijn eigen weekmenu. Ik stel altijd op vrijdag een weekmenu samen voor de week erop. Want op vrijdag worden de nieuwe bonus aanbiedingen bekend. Maar ik heb al een gemerkt dat als ik niet op de aanbiedingen let en gewoon huismerken bestel, ik veel goedkoper uit ben. Dus zo handig is het eigenlijk niet.

    BeantwoordenVerwijderen