maandag 17 februari 2014

De laatste dag, lieve RAKkers


Opgeruimd, vind nieuwe energie. Zo luidt de titel van het boek dat ik deze week van de bieb had geleend. Nu is mijn huis erg opgeruimd en daarom vind ik het ook zo leuk om boeken te lezen over dit onderwerp. Ik hoef er namelijk niets mee te doen, ik kan alleen constateren dat alles in mijn huis al aan kant is.
Alles in het hele huis? Nee, er was een klein gebied dat hevig weerstand bood. Het kleine dorpje genaamd Schoenendorp bleef hevig verzet bieden. Hadden zij een geheime toverdrank? Welnee, het schoenendorp was goed verstopt.

Het boek geeft je dit soort oefeningen op: Zie blz. 142
Zoek de grootste berg rotzooi in je huis op Benoem jezelf tot Officieel Naamgever van Rommelformaties en geef de berg een naam. Denk aan iets als De ongelofelijke Puinhoop. Het Zootje Ongeregeld, De Helse Hoop of de Verschrikkelijke Vuilnisbelt.

Doe alsof het een beroemde plek is waar jij toeristen rondleidt. “Al acht jaar strijken uiteenlopende voorwerpen massaal neer op deze plek. Neem gerust een kijkje om te zien of er iets van uw gading bij is.”

Het zal je niet verbazen dat ik na het lezen van dit boek geheel geïnspireerd was om ook de mij laatste liefde: de schoenenverzameling aan te pakken. Op zondag wist ik toch afscheid te nemen van maar liefst 6 paar schoenen. Ik bedacht me dat de kledinginzameling container waarschijnlijk deze week wel geleegd zou zijn en dat ik meteen de schoenen kon doneren. Dit bleek het geval te zijn en ik kon direct voorgoed afscheid nemen van mijn overtollige paren schoenen en hiermee mijn laatste Rak daad van de week stellen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten