maandag 4 september 2023

Corona

 Ik heb Corona. Corona, wat was dat ook al weer, hoor ik je denken. Nou, dat had ik dus ook. Ik was al drie dagen ziek toen ik bedacht dat het wel eens Corona kon zijn. In de stoppenkast had ik nog een oude Corona-test liggen en ja hoor: Positief.

Dus nu zit ik weer te googlen op Corona hoest verlichting, hoe lang duurt corona, hoe lang in quarantaine etc. Het lijkt alsof ik terug in de tijd ga. Dat was kennis van een paar jaar geleden. Ik ben nu 5 dagen ziek en als het hoesten vandaag niet terug komt mag ik vrijdag weer de straat op en is mijn volgende weekend niet helemaal verpest.

Nu ik weet dat ik pas maandag weer aan het werk ga, bedenk ik wat ik allemaal kan doen met die gigantische berg aan tijd. Dan kan ik eindelijk mijn huis eens goed schoonmaken, mijn pensioenplan actualiseren op de huidige inflatiecijfers, koekjes bakken, al mijn recepten ordenen, boeken lezen, zomergasten uitzendingen die ik gemist heb kijken, eens een goede zoekopdracht op Lexa uitvoeren en niet alleen reageren op mannen die mij hebben benaderd etc.

Maar ik ben dus gewoon nog ziek en ik hang op de bank en kijk voor de tiende keer dezelfde flauwe romcom om in de middag een dutje te doen op bed. En hoewel ik over een paar dagen wel weer wat beter zal zijn, zal er vrees ik dan ook niet veel meer gebeuren dan dat. Ik zal wel een to-do lijstje gaan maken wat ik kan uitvoeren als ik echt eens de tijd heb. In december bijvoorbeeld, dan heb ik de hele maand vrij genomen.

3 opmerkingen:

  1. Oooh, hoe nostalgisch en retro ... en supernaar! Heel veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel beterschap. Corona klinkt inderdaad als vroeger...... nu het najaar er aan komt ga ik toch wat beter opletten met afstand houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap gewenst. Ik kreeg ook corona toen corona eigenlijk al lang 'weg' was. Ik was intens moe, en besloot anders maar eens zo'n test te doen. En warempel! Toen bleek ik dus corona te hebben. Hopelijk voel je je snel weer beter.

    BeantwoordenVerwijderen