woensdag 20 september 2023

De vrouwelijke vrouw

 

Nou he, he, na 20 dagen ben ik weer opgeknapt van Corona. Nu mag ik natuurlijk niet klagen, ik heb geen long Covid of zo. Maar ik ben niet zo’n goede zieke. Ik werd een beetje boosaardig van het lusteloos rondhangen, ik miste de dopamine van het hardlopen.

Iets wat mij de laatste week erg bezighoud is de term vrouwelijke vrouw. Bij Lexa zijn veel mannen op zoek naar een vrouwelijke vrouw. Ik heb geen idee wat ze bedoelen. Ja, Marilyn Monroe zal wel een vrouwelijke vrouw zijn. Maar Madonna? Ik weet het niet.

Gaat het om een vrouw met weelderige vormen? Of een vrouw die een jurken draagt? Of dat haar haar netjes is geknipt en dat ze opgemaakt is, en mag ze wel een spijkerbroek aan? Of moet ze niet te zelfstandig zijn of juist veel moederlijke gevoelens ten toon spreiden?

En voldoe ik aan die weelderige vormen? Ik draag wel eens een jurkje maar vaker een broek. En ik heb wel altijd lippenstift op en mijn teennagels gelakt, maar is dat dan voldoende om in de categorie vrouwelijk te vallen? Ik ben in ieder geval wel zelfstandig en heb geen enkel moederlijk gevoel. Ben ik een vrouwelijke vrouw of juist niet, ik heb geen flauw idee.

Misschien bedoelen ze gewoon dat ze niet opgewonden raken van een vrouw in een fleece vest met een parka.

Maar hoe zit dat dan met de mannen. Wat is nu een mannelijke man?

Een Ierse visserman met baard, die op zijn boot stormen doorstaat is wel mannelijk te noemen. Maar Elvis is ook een onomstreden man. Maar eigenlijk heeft Elvis een androgyne gezicht.

Tom Cruise vind ik nou geen echte man, of eigenlijk ik vind hem te braaf, te gladjes, een jongetje. Maar ik val dan ook op mannen die iets non-conformistisch uitstralen. Vroeger had ik vriendjes die een hanenkam, groene stekeltjes of kaal waren. Nu zijn alle mannen van 60 kaal, dus keus te over.

Vroeger  vond ik het heel leuk als een man een lijntje onder zijn ogen had. Dat zie je eigenlijk niet meer. Tegenwoordig vind ik het geweldig als een man gelakte nagels heeft. Maar ik heb zo het idee dat alleen de bi- en homosexuelen dat doen. En op het festival Baroeg zag ik zeker 6 mannen in een schotse kilt lopen. Vind ik ook leuk, en juist mannelijk omdat het gedurfd is voor een man om een rok aan te hebben. Het zal mijn non-conformistische voorkeur wel zijn, of misschien ben ik wel lesbisch.

 

 

  

10 opmerkingen:

  1. Ik ben hoop ik een vrouwelijke vrouw. Make up, kleding wat mij staat ipv kleding in de mode of die makkelijk draagt. Haren tot op schouders, geen uitgroei, nou ja meestal niet. parfum. schoenen met een hakje.
    Maak er tegenwoordig te weinig werk van en dat vind ik heel jammer.
    Ik hou ook van een mooie beha van kan en ook van jurken. Zelf kijk ik graag naar vrouwelijk vrouwen maar zoals ik naar mooie dingen kijk . Ben zeer hetero . ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat ik ook val in de categorie vrouwelijk vrouwen. Maar dan zonder die rondingen. Wel altijd met rode lippenstift. Vaker een jurkje dan een broek, meestal wel hakken bij de jurk, maar sneakers kan ook. Maar als hiermee een huisvrouwentype wordt bedoeld dan ben ik dat weer niet! Wil liever niet in een of ander hokje geplaatst worden, maar misschien ontkomt een mens daar toch niet aan. Gelukkig voor mij dat ik mijn lief al heb gevonden en niet op zoek ben, zou het verschrikkelijk lastig vinden allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dit blog nu als mijn welkomsboodschap op Lexa gezet. Ik ben benieuwd hoe en of er heren gaan reageren

      Verwijderen
    2. Goede actie, weten ze meteen waar ze aan toe zijn. Toch?

      Verwijderen
    3. Leuk blog weer .... ik wilde al opperen om deze overpeinzingen op Lexa te zetten, maar heb je dus al gedaan! Ik ben erg benieuwd naar de reacties die je daarop krijgt!

      Verwijderen
    4. Haha, ik zette ooit op mijn datingprofiel van welke vakanties ik hield - en er meteen bij dat hij/zij niet meehoefde als het niets voor haar of hem was - kreeg ik reacties als "leuk, een dominante vrouw". HUH? Zo zie ik mezelf HELEMAAL niet!!

      Verwijderen
  3. Een vrouwelijke vrouw? Ik denk dan niet aan een moederlijk, verzorgend type. Meer aan een sensuele vrouw, zo'n Marilyn Monroe-type, inderdaad. Nu ik 60+ ben kies ik toch vaker voor gemakkelijke kleding, geen hakken en geen make-up. En ja, heb daar vrede mee. Maar als ik zou gaan daten zou ik (denk ik) uitpakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vrouwelijke vrouw dat is inderdaad een merkwaardige term. Ik denk dat er zoiets bedoeld wordt van lang haar en een kort rokje 🤣🤣. Zegt heel veel over die mannen dat ze dat belangrijk vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zelfs schat ik de gevraagde vrouwelijke vrouw in als een museumstuk waar sommige mannen nog steeds naar hunkeren. Je weet wel: het enige recht van de vrouw is het aanrecht.
    Natuurlijk moet ze haar man dan wel in een verleidelijk jurkje opvangen als hij thuiskomt...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi, dat museumstuk - die houden we erin! Ben ik een vrouwelijke vrouw? Ik denk het wel! Maar ik heb mijn haar nu op "kortpittig"(noodgedwongen, na flinke haaruitval). Ik loop het liefste in joggingbroeken (thuis op de bank, en als ik ga wandelen tenminste), jurken zijn me 's winters veel te koud, dus dan verkies ik een (spijker)broek. Maar "psychologisch" ben ik heel erg een vrouw, en ik heb geen enkele twijfel over mijn gender!!

    BeantwoordenVerwijderen