zondag 23 juli 2023

Lexa

 

Bij mijn voornemens voor het nieuwe jaar stond het al, ik wou weer eens verliefd worden. Laatst was ik op een verjaardag van een vriendin. Haar nieuwe lover voor de hele visite hamburgers op de BBQ  te bakken. En ik dacht, dat wil ik ook wel, zo’n man in huis. Dus maar eens gebeld met een vriendin om een actieplan te bedenken.  Ga op single reis, raadde ze mij aan. Villa … staat goed bekend.

Ik heb eens gekeken, maar dan zijn er 15 mannen van jouw leeftijd, die single zijn en daar zou dan toevallig een man bij moeten zitten met wie het klikt. Volgens mij ben je 10 jaar verder om eens een goede match te vinden. Nee, dat moest beter kunnen.  Dus ik ging op Lexa, een datingsite.

Nou het is een hele aparte wereld, op zo’n datingsite. Je wordt dood gegooid met mailtjes. Je krijgt een dagelijkse selectie van 10 potentiële kandidaten. Je krijgt een mailtje als iemand je profiel hebt bekeken. Je krijgt een mailtje als iemand jou leuk vindt. Dan krijg je nog een dagelijks overzicht van de activiteiten op je account, hoeveel mannen jouw profiel hebben bezocht en hoeveel likes je hebt. Ik moet nog uitvissen, hoe ik dit aantal mailtjes naar beneden kan krijgen want ik word er een beetje moe van.

Vervolgens ga je maar eens kijken in de dagelijkse selectie. Je ziet een foto en een leeftijd en het aantal zoekcriteria waar aan hij voldoet. Hij heeft 4 overeenkomsten. Dat lijkt veel, maar dat valt wel mee. Dan is hij een man, tussen de 1.60 en 2.00 meter, tussen de 53 en 65 jaar en rookt niet. Dat zegt nog niet zoveel over de persoon zelf, dus je gaat zijn profiel maar eens bekijken.

Nu vullen de meeste mannen dat profiel dus niet in. Bij de vraag “Wat voor werk doe je”: is het  antwoord bijvoorbeeld: dat vertel ik later wel. Als je de moeite neemt om dat te typen, kun je net zo goed typen wat je doet. Of je moet een spion zijn. Maar bij mij heeft iemand dan al afgedaan. Er zijn maar heel weinig mannen die schrijven wat voor werk ze doen, terwijl dat juist een aanknopingspunt kan zijn om een gesprek te beginnen. Wat ze wel verrassend vaak invullen is welk sterrenbeeld ze hebben. Uh, wat moet ik met een sterrenbeeld?

Een aantal mannen gebruiken de ruimte om zichzelf te beschrijven om af te geven op de vrouwen profielen die ze lezen. Zo schrijven ze: kinderfoto’s en honden foto’s horen niet thuis op een datingsite.  Er was er ook één die schreef: ik wil een dunne vrouw, een vrouw moet voor mij dun zijn. Als je niet dun bent hoef je niet te reageren. Ik wil niet weer voor niets in mijn auto stappen en een heel end rijden en er achter komen dat ze niet dun is.  Ik ben benieuwd of er veel vrouwen gecharmeerd zullen zijn van zijn profiel. Hij had wel zijn beroep vermeld, hij was stukadoor.

Ik vind het wel handig als iemand een foto van zijn auto of hond post, dan weet ik meteen dat ik daar niet op hoef te reageren. Sommige anderen hebben een hele rits hobby’s als bergklimmen, mountainbike, hiken etc. Ik word al moe als ik dat lees. Anderen willen weer emigreren naar een warm land. Nee, dank u. Maar de meesten zijn zo algemeen en summier dat je je helemaal geen voorstelling kunt maken van hoe zo iemand is.

Ik heb ook al twee stalkers. Daar krijg ik iedere dag likes van. De ene zit in een open relatie waarin geen liefde meer is. En de andere had gewoon een verhaal waarbij ik dacht dat het wel een heel eng mannetje moest zijn. Ik zou ze moeten blokkeren, maar ik moet nog even uitvissen waar die knop zit. Maar als ik al die mails van Lexa heb gelezen heb ik er al weer genoeg van en denk ik, dat doe ik morgen wel als ik in de trein zit. Waarna ik in de trein lekker naar buiten ga kijken en het geheel vergeet.

Maar er was ook een leuke man, die wel zijn werk had vermeld: statistisch onderzoeker en normale hobby’s had. En daar heb ik mee afgesproken. Het was een hele leuke middag en we gaan voor een vervolg afspraak.

5 opmerkingen:

  1. Ha, een afspraak is leuk! Maar a
    L die "vertel ik later Wels" herken ik inderdaad van andere datingsites.... En ik hoef inderdaad ook niet te reageren op foto's van mannen waarop hun statussymbolen staan, als grote auto's of enorme honden...
    Wel een goed voornemen
    weer daten en weer verliefd worden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jeetje, wat een avonturen. Op dat soort 'algemene' datingsites werd ik zo moedeloos van langs al die profielen scrollen die me niet aanspraken. Ik heb Jurjen uiteindelijk van Vegadates gehengeld, maar daar moet je maar net vega(n) voor zijn. Ik hoor ook wel goede dingen over Wandeldate.nl. Maar wat leuk dat je al een geslaagde date had!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat dapper!! Leuk dat je een afspraak hebt gehad die leuk was. Ik zou er denk ik ook wel aan beginnen als ik single was. Leuk hoe je hebt verteld hoe het werkt en wat je allemaal tegenkomt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is zo herkenbaar! Samen een boek schrijven over daten? Hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dat lijkt me wel wat om er een boekje over te schrijven. Of allicht om ervaringen uit te wisselen. Als je wilt : mail me op de Zinkendesurfer@gmail.com

      Verwijderen