vrijdag 4 maart 2022

De uitslag

 

Vorige week schreef ik over de bloedtest. Maandagavond kreeg ik de uitslag. Ik zat al helemaal glunderend klaar om de goede uitslag in ontvangst te nemen. Het slechte cholesterol moest onder de 3 zijn. Met pillen was het 2.2. Maar nu was het 5.2. Ik kon het niet geloven, hoe kon dat nu toch?



Ik ging maar even een avondwandelingetje maken om dit te verwerken. Ik kwam langs de Albert Heijn en nam een pak Double Gold Millionairs Magnums mee. Mijn aderen waren toch al dicht geslipt, dit kon er ook nog wel bij. Ja, je kan wel zeggen dat ik ernstig beledigd was door deze uitslag.

De volgende dag ging ik verhaal halen bij de dokter. EN IK BEN 30 KILO AFGEVALLEN, EN IK DRINK AL 10 MAANDEN GEEN DRUPPEL ALCOHOL MEER, EN IK VAL 2 KILO PER MAAND AF, HOE KAN IK DAN HOOG CHOLESTROL HEBBEN!!! Met een bedeesd stemmetje legde de dokter uit dat het cholesterol  van mij genetisch bepaald is. Dan is de waarde ook niet iets verhoogd maar meteen absurd hoog als je geen pillen slikt. Nou vooruit, daar kan ik wel mee leven. Het kwam dus niet door het eten. Want dat had ik wel heel erg raar gevonden.

De eerste dagen na de uitslag deed ik het nog rustig aan met sporten. Ik zorgde dat mijn hartslag niet te hoog werd, want ik was bang dat mijn samengeklonterde bloed een infarct zou veroorzaken. Maar inmiddels zijn de pillen mijn aderen weer aan het schoon filteren en ga ik weer gewoon hardlopen.

Na deze persoonlijke anekdote wil ik toch ook even iets zeggen over het wereldnieuws. Pieter Derks heeft er geniaal geen mening over.

Pieter Derks heeft geen mening - YouTube

De eerste dagen na de inval maakte ik grapje over de wappies. Ze konden nu niet meer zeuren over de maatregelen dus wat zouden ze nu over de oorlog zeggen, gingen ze daar nu over protesteren. Maar op twitter kwamen meteen allemaal tweets voorbij dat Europa zich afzijdig moest houden van de oorlog omdat anders Poetin kernwapens op ons zou afvuren. Toen was voor mij de maat vol. Ik heb Twitter van mijn telefoon gegooid. Dat had ik al veel eerder moeten doen, dan had ik me de afgelopen jaren niet aan die berichten van die wappies hoeven te storen. Maar zouden die berichten nu van wappies zijn geweest of van een Russisch Trollenleger, daar ben ik nu wel benieuwd naar.

Gelukkig luistert hier niemand naar en komen de acties volop op gang. Veel westerse bedrijven trekken zich terug uit Rusland.

Je kunt je airmiles doneren voor giro 555 Samen in actie voor Oekraïne

Ook Kruitvat punten kun je doneren voor giro 555. Nu de Hema nog, dan doet heel Nederland mee.



Ik zag ook een actie voorbij komen om een airbnb te boeken in de Oekraïne en dan meteen zeggen dat je niet komt, zodat jouw geld meteen bij de Oekraïners terecht komt. Ik keek hiernaar maar er zijn maar een stuk of 10 adressen in de Oekraïne om te boeken. Dan komt het geld bij die 10 mensen terecht. Of de rest was volgeboekt, dat kan natuurlijk ook.

Amnesty heeft een actie zodat je een mail aan de Russische minister van Buitenlandse zaken kunt sturen op haar website. Maar je kunt ook een handgeschreven brief sturen. Dat wil ik vandaag gaan doen. Het zou toch leuk zijn als die man 865 miljoen brieven krijgt. Of ie even op wil houden?

 Amnesty-actie: Rusland, stop onmiddellijk met oorlogsmisdrijven

4 opmerkingen:

  1. Ja het zou goed kunnen dat ons cholesterol van nature vrij hoog is, bij mij was het 6 voordat ik aan de pillen begon, maar 12 jaar geleden, toen ik nog superslank was, was het ook al 6. Ben benieuwd wat de uitslag voor mij straks gaat worden, maar die komt pas in mei

    BeantwoordenVerwijderen
  2. K*t van die cholesterol, ik kan me voorstellen dat je vast overtuigd was dat de waarden goed zouden zijn. Ik weet niet of je er wat aan hebt met je genetische aanleg, maar dit filmpje over paranoten van voedingsdeskundige Dr. Greger vond ik heel interessant: https://nutritionfacts.org/video/four-nuts-once-a-month/.

    Toen ik een paar dagen geleden naar de Oekraïense airbnb-mogelijkheden keek waren er nog honderden opties. Bij het lezen van je post was ik opeens benieuwd wat wappies eigenlijk over de Oekraiene/Rusland-situatie te zeggen hebben, dus ik heb even wat facebookprofielen opgezocht. En het blijkt: goed dat je Twitter hebt verwijderd, want ook in deze oorlog blijken ze 'Wakker' en circuleren er de nodige complotten, ook complotten die corona+vaccinatie aan de oorlog koppelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een tegenvaller als je je verheugd op een prachtige uitslag. Nou ja, dan maar een pilletje.
    Ik heb nooit Twitter gehad. Ook geen Instagram, en mis (denk ik) niets in mijn leven.

    BeantwoordenVerwijderen