zondag 24 januari 2021

Het leed dat DHL heet

 

Toen de 2e lockdown kwam was er een beetje paniek. Konden de bezorgdiensten wel alle pakketjes voor de kerst afleveren? Dat hele gedoe met overspannen pakketjes bezorgers stond mij enorm tegen en ik besloot niets te bestellen tijdens de lockdown. Voor mijn deur geen witte bestelbus met overspannen bezorger.




Maar meteen ging mijn luxaflex kapot. Ik deed nog een dappere poging met saté stokjes en plakband. De volgende ochtend vond ik echter de afgebroken lamellen en de saté stokjes weer op de keukenvloer.  Toch lekker creabea bezig geweest.



Ook was het raamfolie niet meer om aan te zien, helemaal bruin geworden. En ik had er nu met de lockdown even mooi de tijd voor om dit te verwijderen met een verfkrabber. Alleen, die verfkrabber had ik dus niet in huis.

Allemaal niet erg, we kunnen best even 5 weekjes wachten.

Alleen na ongeveer 5 weken las ik het bericht dat op een seizoen moesten wachten waarin Corona minder kans had, voordat we uit de lockdown zouden gaan. Dat is dus juni ofzo.

Nu was ik er klaar mee. Ik bestelde meteen mijn luxaflex, een fijne krabber en ook een coltrui, want ik heb het berenkoud. Door de coronakilo’s pas ik mijn warme setjes van vorig jaar niet meer. En het vriest gewoon!

Ik laat mijn bestellingen niet thuis bezorgen, maar bij een afhaalpunt. Het schijnt dat dit een stuk minder milieubelastend is. Maar ik ben ook vaak niet thuis, dus daarom haal ik het liever op bij een afhaalpunt.    

7 opmerkingen:

  1. Ja, ik koop ook liever in een fysieke winkel, maar het duurt nu zo lang, dat ik toch overstag ben gegaan. Koop dan wel weer zoveel mogelijk bij de webshops van ‘echte’ winkels. Dus bv. Donner ipv bol.com. Ja, die coronakilo’s...daardoor had ik ook een goed excuus om een nieuwe jurk te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik ga ook liever naar een fysieke winkel, maar het duurt zo lang.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, en soms is het ook ter vervanging van een uitje. Ik trek bv graag baantjes, en het bubbelbad was altijd de beloning. Dat kan nu al bijna een jaar niet meer. Zwemmen af en toe, tussen de lockdowns, maar bubbelen nooit! Dus had ik voor mijn verjaardag geld gevraagd om een bubbelmat voor in bad te bestellen bij Blokker. Ben er erg blij mee!

      Verwijderen
  3. Ik durf eigenlijk niet te reageren en op te biechten hoe het met mijn bestelgedrag zit...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helaas, ik bestel wel. Het lijkt wel of de kinderen extra groeien tijdens een lockdown!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik mis het fysieke shoppen. Online bestellen is niet aan mij besteed. Ik wil voelen, ruiken, controleren op schade. In Spanje zijn winkels wel open. Maar we zijn heel voorzichtig. Dus komen er nauwelijks.

    BeantwoordenVerwijderen