vrijdag 23 augustus 2024

Oogoperatie en summer vibes

 

Nou het gelukkig achter de rug. Vorige week heb ik een oogoperatie gehad. Weet je nog: vorig jaar heb ik een blog geschreven over het meisje met de parel, dat was ik met een cyste in mijn oog. Nou die cyste gingen ze er nu uit halen. Van tevoren had ik mij erg druk lopen maken want ik vond het maar niets dat ik gewoon helemaal bij kennis zou zijn als ze in mijn oog gingen snijden. Ik zou liever hebben gezien dat het onder gehele narcose werd gedaan zodat ik er niets van mee zou krijgen. Maar nee, dat doen ze niet als het niet nodig is. En ik kon toch gewoon de andere kant opkijken, dan zou ik er ook niets van zien, zie de arts. Maar als ik er erg tegenop zag kon ik een kalmeringstablet krijgen.

Op de dag zelf in de operatiekamer, waarbij je je gewoon een tandartsstoel in een kamer zoals bij de tandarts moet voorstellen, vroeg ik de chirurg om een kalmeringstablet. Dat doen we niet zei hij, en zoals we het hier plat in Rotterdam zeggen: ik lul je er wel doorheen. Toen begon hij een heel verhaal dat hij uit Leiden kwam maar zijn moeder Rotterdamse was en zijn oom uit Dordrecht kwam en op verjaardagen sprak iedereen plat Rotterdams en weet ik het allemaal waar hij het wel niet over had, en ik moest opzij kijken en toen was het al achter de rug.

Toen ik de volgende dag in de spiegel keek schrok ik mij rot, het hele oog gevuld met bloed. De chirurg had gezegd dat het oog rood zou zien, maar toen dacht ik dat hij bedoelde dat er een paar gesprongen adertjes in het oogwit zouden zijn. Niet dat ik eruit zou zien als een zombie. Dus ik zette maar een zonnebril op om de mensen om mij heen niet de stuipen op het lijf te jagen.

Ik heb die dag gewerkt maar het viel niet mee om mij te concentreren en dus nam ik de laatste 2 uur vrij. En meteen de rest van de week ook maar. Nu kon ik verder gaan met mijn Enjoy the Summer programma en lekker genieten. Maar eigenlijk had ik er niet zo’n zin in. In zee zwemmen met dat rode oog leek me geen goed idee. De eerste dag heb ik wel een flinke wandeling gemaakt. Maar de tweede dag zou ik een fietstocht van 35 km maken door de duinen. Dat heb ik ingekort tot een fietstocht van 1 km naar het terras en daarna ben ik in de tuin gaan zitten. Voor zaterdag stond een punkfestival in Utrecht op het programma, maar ik zag dat hier in de stad ook een bandje optreed en dat lijkt me een stuk eenvoudiger en dus aantrekkelijker.




Maar misschien zijn dit wel de echte summer vibes: gewoon een beetje rondhangen, je niet te druk maken en lekker in de tuin zitten.

3 opmerkingen:

  1. Ik kan me voorstellen dat je het even rustig aan doet en daar is niets mee mis, lekker lummelen, I ❤️it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Groot gelijk dat je even rustig aan doet. Na mijn darmoperatie heb ik ook 2 maanden rustig aan gedaan, hoewel ik fysiek misschien best wat meer aankon. Ik was gewoon moe moe van het gedoe, de spanning van een operatie, dat doet ook wat met je. Dus neem je tijd, en doe lekker rustig aan voorlopig.
    Het blijft ook nog wel even zomers, dus hou die zomer vibes nog maar even vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hakt er toch emotioneel flink in. Meer dan je vooraf verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen