zaterdag 27 juli 2024

Zomer- goed voor jezelf zorgen

 

De zomer vordert al, juli is al bijna voorbij. De uitvoering van mijn zomerse activiteiten ligt op schema.

Ik heb al 5 x in zee gezwommen, ik ben naar een festival gegaan, pannenkoek gegeten bij het pannenkoekenhuisje in de duinen en één keer gekampeerd. Het kamperen was heel avontuurlijk Tijdens de regenbuien hield de tent gelukkig stand, alles bleef droog, ik en een vriend die in de tent sliepen inclusief. Toch raakten we doorweekt omdat we de dag daarna gingen kanoën. De kano was lek en er kwam steeds meer water in de kano, dus mijn schoenen raakten doorweekt. Bij het uitstappen durfde ik niet te gaan staan in de kano. Om er toch uit te komen, wierp ik mij op de kant en crawlde ik door het natte gras. Toen was ik helemaal nat. Geheel doorweekt aanvaarde ik de terugreis, wat maar een half uurtje was omdat we op een camping in het Groene Hart stonden.

Maar ik vond het kamperen heel leuk en ik heb er echt energie van gekregen. Dus ik ga nog een tweede keer deze zomer. Morgen ga ik naar de film : Head South en ik ga mocktails drinken op de boulevard. Ik heb al 4 x een cocktail gedronken maar ik heb mij voorgenomen om beter voor mezelf te gaan zorgen, dus vanaf nu worden het mocktails.

 


Om mij heen zie ik dat iedereen zijn eigen plan heeft om goed voor zichzelf te zorgen en op gewicht te blijven. Mijn zus zweert bij koolhydraatarm eten, een jongens op mijn werk eet altijd kwark als lunch, de andere jongen op mijn kamer eet geen suiker en doet aan body building, een vriendin doet intermitted fasting. Ook zie ik nu Marije met foto’s van plant powered life voorbij komen op Facebook. Dat ziet er erg gezond uit.

Deze mensen houden zich ook allemaal aan hun plan. Dat is het verschil met mij. Ik eet wel gezonde maaltijden maar ik snack er zoveel naast. Een paar jaar geleden was ik helemaal in de ban van het eetplan van Tamara de Weijer. Maar ik ben van het pad afgeraakt. Nu heeft ze een nieuwe cursus en die wil ik wel gaan volgen maar ik kan nog even de moed niet opbrengen. Ik heb voor de maand augustus al mijn zomerse voornemens die ik nog niet heb uitgevoerd in mijn agenda gezet. Daarbij past niet het omgooien van je eetgedrag. Bovendien heb ik gezien dat ze bij de Albert Heijn nieuwe caramel ijsjes verkopen. Straks maar even naar de winkel omdat ik deze toch echt wil proberen. Tamara moet nog even wachten tot na de zomer.

3 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen dat je je doelen behaalt! Tja.... een mens moet prioriteiten stellen hè, ik snap helemaal dat karamelijsjes nu bovenaan de lijst staan, lekkerrrrrr!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prima weer nu om in zëe te zwemmen en te kamperen, en ja, ook om ijsjes te eten.
    Bij AH hebben ze ook sinds kort pistache ijsjes, die moest ik ook echt proberen. Ze waren alleen helemaal niet lekker, veel te zoet. Maar goed ook, dan is het makkelijk om me aan mijn dieet te houden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, eten, het blijft een dingetje. Ik heb er een soort van haat/liefdesrelatie mee. Toch wel elke dag mee bezig, vooral met wat ik die dag niet ga eten, haha.

    BeantwoordenVerwijderen