donderdag 25 november 2021

Een nieuwe tas

 

Ik vond het tijd voor een nieuwe tas. Ik sleep altijd bakjes met salade en flessen mineraalwater mee naar mijn werk. Dat doe ik in een boodschappentas. Mijn collega’s hebben allemaal een koffertje of aktetas.  Nu dacht ik, als ik serieus genomen wil worden moet ik eigenlijk ook een beetje professioneel voor de dag komen en niet als ma Flodder aan komen aanwaaien op kantoor.

Een nieuwe tas leek dus op zijn plaats. Geen koffertje of aktetas, maar een nette tas, model boodschappentas maar dan wat representatiever.

Dus ik tik in op Google: tas. Ik kreeg meer hits dan als je seks intypt. Nou ja, bijna evenveel. Dat zou nog een hele speurtocht worden. Maar ik bedacht me dat ik wel bij Kipling kon beginnen, die hebben kwalitatief goede tassen die ook mooi blijven. Zo dat was snel gefixt.



Maar toen 2 dagen later ( we bezorgen de volgende dag, maar niets hoor, moest 2 dagen langer wachten) de tas kwam, bleek het een ienie-mini- tasje te zijn. Daar kon mijn saladebakje niet in. Die zal ik gaan retourneren.

Die avond ging ik op een bredere zoektocht en na een luttele 3 uur zag ik de ideale tas. Mensen zouden in katzwijm vallen als ik op straat met deze prachtige tas voorbij kwam. Ik was helemaal enthousiast. En het was een Tas grote capaciteit.




Maar toen ik de volgende morgen op mijn telefoon keek was de bestelling geannuleerd.

Ellende, dan maar weer een avondje zoeken.

Ik viel nu voor een echte boodschappentas van Essenza Home met een prachtige print. De volgende dag werd deze al bezorgd, alleen leek het totaal niet op de afbeelding. Het was een hele brede lage tas en knalgroen. Echt helemaal niets, ik stopte het meteen terug in de verpakking en zuchtte eens diep. Nu zou ik gewoon naar de Bijenkorf gaan en daar een tas uitzoeken.



Maar die avond ging ik toch eens online kijken wat voor een tassen ze bij de Bijenkorf verkochten. Hmmm best duur. Voor € 175,- had je wel iets aardigs, maar om nu te zeggen dat het perfect was: Nou nee.  Dus nog maar eens een paar uur verder gekeken. En ik vond zowaar op de zoekopdracht shopper met rits een aantal modelletjes die mij wel bevielen. Allemaal onder de € 75,-.

En deze is het geworden. Het was de laatste in de kleur zwart. Dus ik dacht lat ik maar niet te lang wachten anders is hij straks weer weg. Ik heb nog wel even de maten nagemeten. De tas pas in mijn fietstas en mijn saladebakje en een fles mineraalwater kunnen er makkelijk in.

 


 

Hij wordt volgende week bezorgd, ik ben benieuwd. Als het niet bevalt neem ik gewoon een tas van 0,35 cent bij de Albert Heijn mee.

2 opmerkingen:

  1. Haha, 'Als ma Flodder komen aanwaaien'. Ik ga altijd naar mijn werk als 50+-puber, met een volgestouwd rugzakje. Ook niet handig. In de winkel moet ik bij het afrekenen vaak mijn hele tas leeghalen, omdat mijn portemonnee weer eens helemaal onderin zit. Misschien ga ik toch naar voor een na Flodder-shopper, want zo'n online tassen-queeste lijkt me erg vermoeiend...:-)

    BeantwoordenVerwijderen