zaterdag 13 maart 2021

Crisiskalender

 

Ik kreeg van een vriendin de crisiskalender. Zelf had ik deze niet gekocht omdat ik vind dat ik zeer financieel vaardig ben en alle vrekkentips zo langzamerhand wel gezien heb.

Maar ik ben toch aangenaam verrast door deze scheurkalender. Er staan zeer bruikbare tips in die ik nog niet kende.



Kijk eerst eens hoe rijk je bent op givingwhatwecan.org. Dan zie je hoe goed je het hebt.

Je kunt je aangifte inkomstenbelasting na indienen gratis laten checken Aangiftecheck.nl door de pdf even up te loaden. Binnen 1 seconde krijg je een volledig rapport. Ik had er niets aan, maar toch maar mooi dat het kan.

Ook kan je gratis laten uitrekenen of middeling wat voor je is. Door Corona zullen er mensen zijn die vorig jaar amper inkomen hebben gehad terwijl ze het jaar ervoor gewoon inkomen hadden. Dan kun je je inkomen middelen en wordt de belasting berekend alsof je 2 jaar een gemiddeld inkomen had. Zie hiervoor: belastinghelden.nl/middeling/

Verder staan er veel tips in voor GGG maaltijden. Gewoon Gezond en Goedkoop. Denk aan aardappelen met diepvriesspinazie en een gekookt ei. 



Niets mis mee en wel goedkoop. Daar kan geen bonusaanbieding tegenop. Trouwens die bonusaanbiedingen zijn vaak gewoon duurkoop. Laatst had ik twee super vegaburgers in de aanbieding van 4,50 voor 3.00. Maar gewoonlijk koop ik de basisvegaburger voor 1.59. Dat is bijna de helft goedkoper dan de aanbieding. Maar in de crisiskalender staan tips om zelf vegaburgers te maken van mais en paneermeel. Dan kom je op 15 cent per stuk. En er staan ook recepten in om zelf spotgoedkoop wraps te bakken en sausjes te maken. De sausjes maak je met een basis van kwark en fritessaus. Die sausjes zie ik wel zitten, maar ik heb niet vaak zin om zelf burgers te gaan fabriceren.

 

Ja, echt een aanrader die kalender, volgend jaar ga ik hem zelf kopen.

2 opmerkingen:

  1. Aha, jij hebt al stiekem vooruit gekeken! Ik volg de kalender braaf van dag tot dag, en heb nog niet zo heel veel bruikbare tips voorbij zien komen. Of het zijn tips die ik al toepas. Die vegaburgertjes wil ik wel een keer proberen te maken. Maar in de waan van de dag heb je daar inderdaad vaak geen tijd voor/zin an. Daarom zijn die tips: ‘maak een plan voor de week’ en ‘kook vooruit’, wel hele goeie. Al doe ik dat ook nog steeds niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb die kalender gewonnen toen de makers een prijsvraag hadden vorig jaar. Dat was een leuke verrassing. Veel tips zijn bekend, maar inderdaad is vooruit denken qua maaltijdplanning een goed idee. En genoeg in de diepvries en op voorraad om te kunnen improviseren. Voor mij werkt dat.

    BeantwoordenVerwijderen