zaterdag 1 september 2018

Celeste Barber


Celeste Barber, misschien ken je haar allang maar ik heb haar vandaag ontdekt.



Fantastisch, Wat zal die vrouw een lol hebben. Ze kan waarschijnlijk niet wachten tot de nieuwe Glamour uit is en hoopt dat er veel  beroemdheden in bespottelijke poses in staan natuurlijk.  En dan lekker zelf aan de slag gaan. Oh, nee ik ben weer belachelijk ouderwets. Natuurlijk speurt ze gewoon internet af.


Ze heeft ook leuke filmpjes gemaakt:



Het lijkt mij ook wel wat als nieuwe  hobby om foto’s van beroemdheden na te maken.   En dan de foto’s op Facebook plaatsen. Het heeft wel iets weg van de actie een paar jaar geleden waarbij mensen foto’s van zichzelf plaatsten op sociale media waar ze niet op hun voordeligst op staan.

In de Flow van deze maand staat  een artikel  getiteld: Deel eens een zo-zo dag .Een blik op je tijdlijn en je zou denken dat iedereen op Instagram het perfecte lichaam heeft of de leukste dag ooit beleeft. Wat als we gewoon het leven laten zien? Het artikel laat foto’s van de schrijfster zien die er fantastisch uit zien. Bijvoorbeeld een foto lachend  van haar lachend op het strand  maar dan als bijschrift dat ze die vakantie de hele tijd hyperventileerde.  Dat geeft een hele andere kijk op de foto.

Dat heb ik ook wel eens met vrienden die ik  een tijdje niet gezien heb. Dan zie ik wel dingen die ze op Facebook hebben gezet van prachtige vakanties en etentjes. Als ik ze later tegenkom denk ik dat alles fantastisch gaat met ze maar dan blijken ze vreselijke ruzie op het werk te hebben of net geopereerd te zijn. Omdat daar niets over op Facebook komt  te staan heb je een hele verkeerde indruk van iemands leven.

Ik denk ook dat het niet veel uitmaakt waar je op vakantie bent, vakantie zit in je hoofd niet in de omgeving. Zo heb ik deze week vakantie en hoewel ik thuis gebleven ben heb ik echt een vakantiegevoel. Ik  ga pas om een uurtje of 10 op pad en kom om 2-3 uur weer thuis. Dan lekker een boek lezen of een film kijken. Maar de activiteiten worden steeds simpeler, ging ik eerst nog naar Amsterdam of Cruquius om het gemaal te zien, de laatste dagen ga ik gewoon naar de markt of een pannenkoek eten en een stukje wandelen door de stad. Maakt niet uit, ik ben er helemaal uit. Het helpt trouwens wel als je niet hoeft te werken.

Nou nog één foto van Celeste om het af te sluiten:



5 opmerkingen: