zaterdag 29 oktober 2022

Street art Fraenky

 

Dit weekend ging ik logeren bij een vriendin in Amsterdam. We zouden eigenlijk huizen ruilen, maar zij kwam er op het laatste moment achter dat ze allerlei afspraken had in Amsterdam en dan was het niet handig om in Den Haag te zitten. Zodoende ging ik bij haar logeren.

De eerste dag kreeg ik de MUG te pakken, een gratis maandblad voor Amsterdamse minima. Daarin stond een artikel over Street art Frankey. Hij is onze Nederlandse Banksy. Ik zat het artikel te lezen en werd helemaal enthousiast. Wat leuk die kleine kunstwerkjes!









De volgende dag ging ik een lange wandeling maken van Het Leidseplein via West en Geuzeveld naar Sloterdijk en ik stippelde een route uit waarbij ik zoveel mogelijk van zijn kunstwerkjes kon bekijken.  Helaas, zoals ook al in het artikel stond waren de kunstwerkjes verdwenen. Door mensen meegenomen of door de gemeente verwijderd. Nu doet hij veel met verkeersborden en ik begrijp wel dat die borden eigenlijk niet aangepast kunnen worden. Toch was het geen tegenvaller om op de aangewezen plek geen kunstwerk aan te treffen. Ik ging er goed van om mij heen kijken en kon zelf bedenken wat ik op die plaats zou kunnen maken. Ik heb de meest mooie kunstwerken verzonnen.


2 opmerkingen:

  1. Prachtige kunstwerkjes. En mooi dat verdwenen werken jou inspiratie geven. Ik volg sinds kort 'for those who have kept their child soul' op Facebook. Elke dag een glimlach op mijn gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geinig, die straatkunst. En dat blad Mug bestaat volgens mij al heel lang. Wat een nostalgie...

    BeantwoordenVerwijderen