donderdag 22 september 2022

Ben je daar nog?

 

Op de Summerschool  waren een aantal mensen die niet werkten. Ze waren op zoek naar iets anders maar hadden het nog niet gevonden. Ze vonden het vervelend om steeds de vraag te moeten beantwoorden op feestjes, wat doe jij ? Vooral als de vraagsteller ging opscheppen over zijn fantastische carriere. Eigenlijk moet je dan zeggen: Ben je daar nog. Oh, ja dat vond ik drie jaar geleden ook belangrijk maar nu ben ik verder gegaan.

Ik heb zoiets met reizen. Als mijn ex me vertelt dat hij weer een reis naar Singapore heeft gemaakt en er 36 uur over deed om terug naar huis te reizen. Dan denk ik, ja vroeger vond ik het ook interessant om andere delen van de wereld te zien. Ik heb ook heel wat afgereisd. Maar nu merk ik dat ik het fijner vind om geen lange reizen meer te maken, maar gewoon in Europa te blijven. En ik heb het idee dat ik verder ben, dan de mensen die nog zo nodig naar alle uithoeken van de wereld moeten.

Maar in het weekend ga ik nog graag op pad met mijn nieuwe vrij reizen abonnement van de NS. Lekker een stadswandeling of een museum ergens in het land. Maar als ik dan bij mijn tante kom van 85 jaar en dit enthousiast vertel dan zegt ze dat zij inmiddels genoeg heeft aan een beetje in de tuin rommelen en een wandeling maken in de buurt. Zij is weer een stukje verder dan mij.

3 opmerkingen:

  1. Dat heb ik precies andersom, vroeger kon ik niet reizen en moest ik altijd maar rond huis blijven, dankzij het weekend vrij abonnement kon ik later lekker door Nederland reizen en de laatste jsten kan ik ook naar het buitenland reizen, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig hoe tevredenheid voor ieder verschillend is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reizen is voor mij geen must. Tussen mijn 20e en 35e heb ik wat buiten Europa gereisd (Egypte, Jamaica, New York) en ik heb 8 jaar in Londen gewoond. Nu vind ik het fijn om in Europa te blijven en is vind thuis zijn net zo fijn! Het idee dat ik langer dan 3 uur in een vliegtuig moet zitten trekt me totaal niet en gelukkig heeft mijn man daar ook geen behoefte aan. En als ie nog wel iets verder wil: good luck to him! Hij vindt het niet erg om alleen te gaan, en ik vind het ook niet erg voor hem om alleen te gaan ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen