zondag 24 juli 2022

Uit de oude doos

 

Gisteren vond ik het wel een mooie dag om mijn twee dozen met memorabilia eens uit te spitten. Het werd een hele bevalling. De oude schoolschriften waren grappig. Ik had om de een of andere reden ook alles van mijn heilig vormsel bewaard. Maar ook veel briefjes van vriendinnetjes. Mijn hemel, wat waren we jongensgek toen we 14 jaar oud waren. Tegen de tijd dat we echt vriendjes kregen was het gelukkig wel afgelopen.

 Het is ook zo leuk te zien dat iedereen vroeger in je agenda zat te schrijven. Ik ben ook meteen op Facebook en LinkedIn gaan zoeken. Van sommige vriendjes van vroeger valt echt geen spoor te ontdekken. Alsof ze nooit bestaan hebben. Zouden ze al lang overleden zijn? Het is jammer dat je het niemand kunt vragen.

Mijn eerste vriendje had een tijdje geleden nog een gewoon Facebook account maar nu staat zijn Facebook pagina op zwart. Er staan nog 5 absurd mooie foto’s van hem op. Zou hij dan ook overleden zijn, of is hij opeens anti Facebook? Maar waarom dan wel die foto’s laten staan. Vragen, vragen.



Die vriendjes van vroeger zijn wel allemaal heel goed terecht gekomen. Jachtverhuur op Ibiza, directeur in de muziekindustrie met filialen in New York en Tokio, internationaal projectontwikkelaar, nou ja behalve dan die dooien. Ik voel me gewoon verplicht om ook iets van mijn leven te maken. Kunnen zij ook een beetje opscheppen over hun ex.

Ik kwam nog wel een vriendin van vroeger tegen die ik gewoon een berichtje kon sturen. Ik heb nog geen reactie gehad, maar hopelijk gaat dat nog gebeuren. Het zou leuk zijn als we weer contact zouden hebben.

Door al dat zoeken op Facebook heb ik bedacht dat het wel een beetje asociaal van mij is dat mijn account zo afgeschermd is. Ik vind het wel leuk om bij vriendjes van vroeger te kijken waar zij zich mee bezig houden zonder dat ik meteen een vriendschap verzoek ga doen. Maar zelf scherm ik alles af. Alsof ik genante dingen erop zou zetten. En ik ga toch niet solliciteren.

Ik kwam ook veel brieven tegen, liefdesbrieven maar ook gewone brieven. Er zat er één tussen van Ome Henk. Nu heeft hij tegenwoordig Long Covid dus ik heb hem een beterschapskaart gestuurd met zijn brief uit 1973 ingesloten. Ik denk dat hij het wel op prijs zal stellen.

Tip van de week



In mijn doos met oude dingen zat ook een hele leuke verjaardagskaart en Nieuwjaarskaart van Hubert. Het zijn collages die gewoon gekopieerd zijn als zwart wit kopie. Leuk, ga ik dit jaar maken als kerstkaart.

1 opmerking:

  1. Wat heerlijk, jeugdsentiment. Die opruimaktie heb ik 10 jaar geleden gehouden toen ik de zolder leeg wilde. Kaarten terug gegeven aan de schrijvers. Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen