zaterdag 23 april 2022

Temmen van de geest

 

Marcus Aurelius heeft gezegd dat we maar 3 dingen echt bezitten: ons lichaam, adem en geest. Voor ons lichaam en adem moeten we zorgen, de geest is echt van ons.

Je lichaam van jou maar is natuurlijk wel vatbaar voor invloeden van buitenaf:  Corona, Russische kogels, bijensteken. Om maar eens een dwarsstraat te noemen. Het kan voor een hoop ongemak zorgen. Je lichaam is wel van jou maar je kunt het niet altijd beschermen.

Je adem valt volgens mij ook onder het kopje lichaam. Wel oefen ik dagelijks met Headspace. 4 seconden inademen, 4 seconden vasthouden, 4 seconden uitademen en weer 4 seconden vasthouden. Doe dat 5 keer en je bent weer wat rustiger.

Mijn geest train ik tegenwoordig ook met Headspace. Het heeft een meditatie van 4-5 minuten per dag. Eerst komt een verhaaltje over vergankelijkheid, kalme geest of ergernis en daarna nog 2-3 minuten je op je adem focussen. Het is heel kort, te kort eigenlijk. Dus ik heb me opgegeven voor de pro versie. Deze duurt 10 minuten. Maar in de ochtend kom ik altijd tijd te kort en kies ik voor de korte versie.

Vroeger mediteerde ik op de zen manier met de ogen open en op een bepaald punt focussen. Echt stil zitten rechtop en niet bewegen. Nu vind ik het wel erg streng. Ik ben ook eens in een Tibetaans klooster geweest daar speelt een orkestje bij het mediteren en zitten de monniken een beetje te wiebelen. Een beetje zoals de protestanten zich verhouden tot de katholieken. Waarom zo streng als de protestanten als je er ook een feestje van kan maken?

Met het mediteren probeer je je bewuste geest te temmen, maar er is ook zoiets als je onderbewuste. Om deze te temmen ben ik gisteren naar een hypnotherapeut gegaan. Ik  heb haar vertelt dat ik gezond wil leven en goed voor mijn lichaam wil zorgen. En hopelijk nog wat kilo’s kwijt te raken. Maar steeds weer ga ik voor de bijl voor kaneelbroodjes en pennywafels. In de sessie heeft ze mijn onderbewuste toegesproken en gezegd dat belonen met ananas en frambozen een echte beloning is. En kaneelbroodjes en pennywafels eigenlijk een straf.

Nu maar hopen dat mijn onderbewuste een beetje heeft opgelet.

 

2 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd, merk je al of het werkt?
    Ja, ik zit ook vaak te wiebelen tijdens het mediteren, goed om te weten dat zelfs monniken dat doen.
    (Overigens dacht ik dat juist de katholieken minder streng in de leer waren, en er meer een feestje van maakten.)

    Ben ook erg into Marcus Aurelius, maar de app Headspace ken ik nog niet. Ben hem nu aan het downloaden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo dames en heren; Heeft u binnen 24 tot 48 uur een snelle lening nodig? Als uw antwoord ja is, zal ik u adviseren om een ​​lening aan te vragen bij Novelty Finance.

    Mijn naam is Davina Claire, ik ben een financiële makelaar en ik ben ook een financieel adviseur. Het is mij opgevallen dat veel mensen het zo moeilijk vinden om een ​​lening te krijgen bij banken of andere financiële instellingen vanwege de hoge rente, onvoldoende onderpand, de verhouding tussen schulden en inkomen, een lage kredietscore of andere redenen. Ik ben hier om iedereen die op zoek is naar een lening aan te bevelen contact op te nemen met Novelty Finance voor een lening tegen een gesubsidieerde rentevoet van 3%. Ze zijn een betrouwbaar en betrouwbaar leningbedrijf en u kunt met hen samenwerken. U kunt contact met hen opnemen via e-mail: | noveltyfinances@gmail.com | OF stuur een bericht via WhatsApp via +447915601531 voor meer informatie.

    NOVELTY FINANCE biedt financieringsoplossingen. Ze bieden allerlei soorten leendiensten (persoonlijke lening, zakelijke lening en vele andere). Ze bieden flexibele en meerdere leningopties, waaronder beveiligde en ongedekte leningen, langlopende en kortetermijnleningen die zijn afgestemd op uw financiële behoeften.

    Redenen om voor een lening contact op te nemen met Novelty Finance:
    • Gemak - U kunt altijd en overal een lening aanvragen.
    • Directe toegang tot uw geld na goedkeuring.
    • Gesubsidieerde rente (3% per jaar)
    • Flexibele terugbetalingsvoorwaarden
    • U wordt niet gehaast om de lening terug te betalen, u krijgt de tijd om de lening af te lossen.
    • Geen verborgen kosten
    • Je wordt door het hele proces begeleid


    Hoe toepassen:
    Een lening aanvragen gaat snel en eenvoudig!
    Als u geïnteresseerd bent in het aanvragen van een lening bij Novelty Finance en meer informatie nodig heeft over de leningaanbieding, stuur dan een E-MAIL naar (noveltyfinances@gmail.com) OF stuur een WhatsApp-bericht via +447915601531 voor meer informatie en mondelinge briefings. Voorwaarden zijn van toepassing.

    BeantwoordenVerwijderen